Monday, September 26, 2011

Newborn


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi atas kurniannya.

Kini Muhammad Ammar telah berusia 2 bulan lebih, selamat dilahirkan di Hospital Serdang pada 19hb Julai 2011 jam 6.50pm.

Dan pertama kalinya saya berpantang di bulan Ramadhan. Pantang pun tak pantang sangat ler sebab bila en somi beli makanan untuk berbuka, saya rasa semuanya nak dimakan mengalahkan orang berposa, huahua... 2 minggu je kot yg betul2 berpantang lebihnya tu saya makan ikut perasaan kecuali ais batu. Tu pun mak dtg umah jaga saya dalam pantang. Malas nak balik kampung... huhu... Seb baik perot baby tak meragam (sebab ummi suker makan pedas2)....

Kelainan sangat2 bila tidak berpuasa dan esoknya menyambut Syawal. Orang lain berhari raya atas kemenangan berpuasa sebulan sedangkan saya berhari raya sebab nak makan hidangan sedap2 jerk.. Tahun ni juger saya tak pergi beraya melainkan dok umah layan tetamu jer, kakakku dah siapkan semuanya... saya cuma nak hidangkan saja jika ada tetamu datang.

Raya ke-3 kami sekeluarga balik umah mertua di Tanjong Karang. Lepas itu kami sibuk, sebab nanti nak buat majlis aqiqah si Ammar.

Si kakak(annis) yg sangat2 sayang pada adiknya tapi semua barang2 dia seperti stroller, baju2 dia masa baby.. si adik tak boleh pakai... puas ler saya memujuk... adik dapat hadiah, dia yg sibuk nak bukak... Tidur pun tak nak ngan ayah nak jugak ngan saya, ahaha cemburu.... Time adik nenen, time tu ler dia sibuk nak susu siap nangis3 kalau tak dilayan serta lambat kehendaknya tak dituruti...

Ok lah nanti kita citer lagi...

No comments:

Post a Comment