Thursday, April 29, 2010

Spaghettik Bolongas & Chicken Wing


Tekak ni rasa cam nak makan western la pulok. Nak gi pizza hut hut cam tak dan je sebab lom gaji... haha...sabar jelah. Lalu aku pun merajinkan ler diri ni untuk masak spaghettik ni... Ni menu ari Selasa malam, tok sah mintak yer dik... udah pinish.

Makan nasi ari2 pun jemu gak, sesekali makan cmni pun sedap weiii. Cepat dan mudah...senang keje. Kang nak basuh baju dan gosok baju lagik... aduhhh kain yg kering pun lom sempat lerr aku nak lipat. Nak soh hubby beli mesin lipat kain la ada jual tak... aku dah melalut.... layanzzzzzzzzzzz


Senang sangat nak masak ni, ikut rentak aku lerr... hehe...

Bahan2nya:-

Spaghetti
Sos Kimball Cendawan
Sos Cili Thai (sebab tak letak lada benggala, hubby tak syuker)
Buah Tomato (dicincang)
Daging Cincang (aku guna burger Ramly)
Bawang besar dan puteh
Sedikit minyak

Spaghetti direbus hingga lembut dan ditoskan. Tumis bawang besar dan puteh, masukkan daging pastu masukkan bhn2 yg lain renehkan... kalau agak pekat masukkan air ikut kepekatannya... dah siap. Sempoi je aku nye tak sama cm org lain... sodap gak....

Chicken wing

4 ketul kepak ayam (gaulkan ngan garam + kunyit)
Bwg bsr + bwg puteh + serai + sos lada hitam (dikisar halus)
Masukkan bhn kisar kedlm ayam (perap seketika)
Bila nak bakar masukkan 1 sudu bsr madu dan bakar dlm oven... siap

No comments:

Post a Comment