Monday, July 26, 2010

Roti Jala


Salam semua,

Hari sabtu yg lalu aku merajinkan diri membuat roti jala, aku buat banyakgak lah sebab nak buat juadah minum petang kat kampung. Lagipun aritu masa aku tepon mak tanya khabar dia kata teringin nak makan roti jala ni....

walaupun rupanya tak cantik tp tetap sedap gak la... ahahaha sendiri bikin ma....

Ni hidangan untuk Cik Abang, sebelom kami balik soh dia makan ni dulu sebab aku tak masak nasi.... tak sempat weiii... menjala ni pun amek masa sejam lebih

Tapi dah cakap awal2 kat dia sebelom gi keje yg aku tak masak nasi.... sabar jelah hehehe...

Digandingkan dengan kari ayam....

Balik je dari pasar terus menggodek tepung... Kang kalau balik kg lambat2 mau muka kakak aku muncung sedepa.... huhu sorry yer kak zai... Dia awal2 dah balik.



Kebetulan lepas maghrib kami sekeluarga ada majlis tahlil, kesyukuran dan juga sempena menyambut Ramadhan tak lama lagi... Alhamdulillah, semua adik beradik ada... seronok kumpul ramai2...

2 comments:

  1. Salam Zura,

    Bertuah cik abang, isterinya rajin dan pandai masak. sedap tu kena roti jala cicah kari ayam. nyam nyam.

    ReplyDelete
  2. Wsalam kak Ina,

    Hehe, alhamdulillah...

    ReplyDelete