Sunday, June 12, 2011

Satay goreng

Assallamualaikum..... eh dah bulan Jun, kejap je rasa dah 1/2 tahun. Hari berganti hari, bulan berganti bulan..., umur pun makin ler bertambah. Hal2 dunia pun dah macam2 yang berlaku, tak sama masa aku kecik2 dulu..... anak2 sekarang tak sama macam anak2 dulu begitu juga remaja2 sekarang.... takut je aku bila baca berita sana sini.... skang emosi aku cepat je tersentuh tambah2 lagi kes buang bayi, bagaimana perasaan bayi2 yang terbuang itu. Semoga malaikat jer yg jadi penyelamat mereka dan terus bawa ke syurga..... Adakah mereka akan menanti dan menyelamatkan ibubapa mereka dari azab api neraka nanti?, wallahua'lam

TiTiK....




Skang tekak aku betul2 teringin nak makan satay goreng bukan bakar... hik hik, dengan rajin nyer aku memerap dada ayam ni semalaman.
Dada ayam dipotong kecil dan diperap dengan bhn2 blend... serai, bawang kecil, garam, serbuk kunyit dan gula...

*
*
*
*
*




Esoknya boleh la digoreng, sambil tu rebus nasi impit. Sediakan bahan2 untuk buat kuah kacang.......... mrmmmmmmm harumnya.... macam suasana hari raya plak.....


Best2........ suka hati bila dah siap makan bersama kuarga kecilku ini.......... layanzzzzzzzzzzzz


Taraaaaaaaaaaa..............






1 comment:

  1. Jimat masa sikit buat satay goreng ni kan..jalan-jalan di petang hari...

    ReplyDelete