Tuesday, December 6, 2011

chicken chop


Alhamdulillah... selamat dah masuk peyot makan malam kami di hari sabtu... rasa best jer dapat buat sendrik ini chicken chop... pada mulanya nak ajak en abang makan luar tapi malas lak... pastu kita ke dapur la kung kang kung kang siap sambil ada stop jap si kecik mintak nenen... haha...

Si kakak yg lebih jerit panggil ummi utk kasi nenen sebab dia dah penat buat helah ngan adik... tepuk2 tangan, nyanyi, bagi mainan tetap tak jalan.... ammar tetap nangis nak susu.... huahua...



saya nyer stok serbuk roti tadak jadi pandai2 je ganti oats.... ayam celup telur, salut tepung segera nona, celup telur lagi akhir sekali oats dan goreng hingga masak siap. Kentang rebus... lenyek... campur garam skit dan susu cair...siap, sambil tu rebus jagung... goreng lak kentang wedges... buat sos lada hitam atau makan ngan sos cili life.....





Petang nyer tu saya buat donut ball plak... rajin tak saya... ngehngeh... kalau bab2 makan memang saya laju nak buat tapi kalau bab kemas mengemas ni aduh pikir 40x baru nak buat....

malaskan saya... mmmmm....


No comments:

Post a Comment